Ønsker du pristilbud på PowerOffice Go kan du klikke deg videre rett nedenfor, så setter vi deg i kontakt med et forsikringsselskap som møter dine behov. Det tar kun ett minutt å komme i gang og det er helt uforpliktende.
Lurer du på hva det koster å bruke PowerOffice Go? Vi forteller deg alt du trenger å vite om prisen på PowerOffice Go sitt regnskapssystem, inkludert faktorer som kan ha betydning for prisen du må betale, hva du må regne med å betale for de ulike funksjonene til programmet, fordeler med å velge PowerOffice Go, hvilke andre alternativer du har, og mye mer. Les vår guide, så unngår du å betale for mye!
PowerOffice Go er et skybasert økonomisystem, og dekker blant annet faktura, regnskap, lønn, timeregistrering og reiseregninger. Systemet brukes i både små og store bedrifter, enten det er snakk om enkeltpersonforetak eller aksjeselskap.
Med over 300 tilgjengelige utvidelser skal det godt gjøres å ikke finne noe du har bruk for, enten du jobber som regnskapsfører eller som selvstendig næringsdrivende i en annen bransje. Når regnskapssystemet integreres med andre systemer som brukes på arbeidsplassen, vil du kunne spare mye tid. Dersom du driver butikk eller nettbutikk, kan du for eksempel integrere PowerOffice i kassasystemet dere bruker og i selve nettbutikken. Da sendes kasseoppgjøret automatisk inn i regnskapssystemet, og du må gjøre mindre manuelt arbeid.
Her er noen av integrasjonene du finner i PowerOffice Go:
Bruk litt tid på å tenke igjennom hvilke moduler du kan komme til å trenge, og hvilke tilleggstjenester som ser interessante ut. Det kan lønne seg å kartlegge behovene dine tidlig, men siden PowerOffice er modulbasert er det heller ikke vanskelig å legge til flere funksjoner etter hvert som behovene melder seg.
PowerOffice Go har en forholdsvis enkel og oversiktlig prismodell, uten etableringsgebyr eller andre skjulte kostnader. Du betaler rett og slett bare for de funksjonene og modulene du faktisk bruker, og modulene koster fra 100 per måned. I tillegg har de i mange moduler ekstra gebyrer per bruker, som ligger på rundt 50 kroner per måned.
Modulene i PowerOffice Go:
Regnskap og faktura koster omtrent 250 kroner per måned. I tillegg betaler du for faktura, inngående og utgående, samt andre bilag. Her ligger prisen på under 10 kroner per bilag eller faktura.
Lønn koster omtrent 100 kroner i måneden, i tillegg til 35 kroner per bruker per måned. Merk at du her bare betaler for ansatte som har fått lønn den aktuelle måneden, og ikke for inaktive ansatte.
Ferie/fravær koster omtrent 100 kroner i måneden, i tillegg til 35 kroner per bruker per måned. Også her betaler du bare for ansatte som har registrert ferie eller fravær den aktuelle måneden.
Timeregistrering koster omtrent 100 kroner i måneden, i tillegg til 50 kroner per bruker per måned. Men igjen, bare for brukere som har registrert timer i løpet av den aktuelle måneden.
Reiseregning koster omtrent 100 kroner i måneden, i tillegg til 50 kroner per bruker per måned. Du betaler bare for brukere som har sendt inn reiseregning den aktuelle måneden.
Regnskap mikro koster omtrent 1500 kroner i året, og inkluderer 150 bilag. Du betaler deretter omtrent 30 kroner per ekstra bilag.
Det at du kan bygge på abonnementet ditt med tilleggstjenester, er svært praktisk dersom du trenger et regnskapsprogram som kan vokse sammen med bedriften din. I oppstartsfasen trenger du kanskje bare regnskap og faktura, men om noen år - og kanskje før - vil det også kunne bli aktuelt med for eksempel timeregistrering eller reiseregninger.
Husk også at du kan få en gratis prøveperiode med PowerOffice Go, slik at du kan sjekke om dette er et passende regnskapssystem for deg, uten å bruke en eneste krone.
Dersom du trenger hjelp til selve regnskapet ditt, så må du kontakte en regnskapsfører. Du finner imidlertid flere god tips og råd i artiklene i hjelpesenteret til PowerOffice Go til hvordan du bruker systemet rent praktisk. Du har dermed muligheten til å lese mye om programmet, og å sette deg grundig inn i de ulike funksjonene på egen hånd.
Du kan også kontakte support dersom du ikke finner svaret på det du lurer på i hjelpesenteret, og trenger ytterligere veiledning. Da kan du også få såkalt fjernhjelp, som vil si at du deler skjerm med en ekspert som vil hjelpe deg med det du står fast på. Her er det imidlertid verdt å merke seg at du må laste ned ekstern programvare for å kunne dele skjerm på denne måten.
PowerOffice Go er en favoritt blant mange som bruker økonomi- og regnskapsprogram, men det er likevel ikke det eneste alternativet du har. Siden det ikke finnes noen fasit på hva som er det beste regnskapsprogrammet, kan det absolutt lønne seg å utforske andre alternativer for å se om det er noe annet som kan falle i smak. Det beste regnskapsprogrammet er tross alt det programmet som møter akkurat dine behov.
Fiken brukes av flere små og mellomstore bedrifter, og operer med fastpris. Du kan også betale for en rekke ulike tilleggstjenester, som for eksempel integrasjon med nettbank eller med Altinn. Fiken er også en av de aktørene som er forholdsvis rimelig. Det koster fra omtrent 2.000 kroner i året for enkeltpersonforetak, og litt over 2.500 kroner i året for AS. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Fiken.
Visma leverer svært mange ulike programmer og tjenester innenfor økonomistyring og regnskap, men Visma eAccounting er den som vil være mest relevant for private brukere. Du får en gratis prøveperiode på 30 dager, og etter det koster det mellom 100 og 300 kroner i måneden. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Visma.
24SevenOffice benytter en prismodell som tar utgangspunkt i antall ansatte, eller antall brukere av systemet. Startprisen er på rundt 500 kroner i måneden. Du må kontakte leverandøren for et pristilbud dersom du skal ha over 15 brukere i systemet. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om 24SevenOffice.
Tripletex er også modulbasert, med en startpris på rundt 150 kroner per måned for den billigste pakken, og 500 kroner per måned for den pakken som inneholder flest funksjoner. De har også en gratis prøveperiode på 14 dager. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Tripletex.
Det er flere grunner til at PowerOffice Go kan være et godt valg for deg og din bedrift. Her har vi oppsummert noen av de klareste fordelene med dette økonomisystemet.
Du kan dele skjerm med regnskapsføreren din. Dette er veldig praktisk dersom du står fast og trenger hjelp, men du er ute på reise og regnskapsføreren befinner seg i en annen by.
Betalinger kan hentes inn automatisk fra banken. Det vil si at innbetalinger kan bokføres automatisk i systemet, uten behov for manuelt arbeid. Dette vil spare deg for både tid og penger.
Bilag generert i systemet lagres automatisk. Dette gjelder for eksempel fakturaer eller ordre som sendes via systemet. Det er også veldig enkelt å legge til bilag manuelt dersom du skulle ha behov for det.
Du får tilgang til en rekke ulike rapporter. For eksempel resultat, omsetningsoppgave og saldobalanse, og disse oppdateres i sanntid.
Timeføring, lønn og reiseregning kan integreres med regnskapet. Da kan du kutte ned på manuelt arbeid, og du minimerer risikoen for at det blir gjort menneskelige feil i registreringene.
Ansatte kan registrere timene sine med appen. Dette kan de gjøre direkte fra mobilen, og gjør timeføringen mye enklere.
Appen kan også brukes til å registrere reiser. Alt av kjøregodtgjørelser, kvitteringer og andre utlegg kan registreres direkte i appen, og dette kan gjøres fortløpende.
Det finnes ingen klare ulemper med å bruke PowerOffice Go, men det betyr ikke nødvendigvis at det er det perfekte programmet for alle bedrifter. For deg som ikke har behov for noe annet enn enkel regnskapsføring og fakturering, kan for eksempel Conta eller Fiken være et like godt valg. I siste seksjon, “Er det verdt det?”, får du noen konkrete tips til hva du kan ha i bakhodet når du skal vurdere hva slags regnskapssystem du trenger.
Flere aktører som tilbyr regnskapstjenester, benytter seg av PowerOffice Go som system, og de vil dermed ha god kompetanse som du kan dra nytte av. Dette er aktører som altså videreformidler avtaler for PowerOffice Go, som en slags forhandler, og i tillegg selger inn sin egen kompetanse. Det kan for eksempel være at du trenger hjelp til å etablere systemet for bedriften din, eller at du ønsker fast, månedlig support.
Regnskap og Rådgivning Alta AS er PowerOffice Partner, og holder til i Alta. De oppgir ingen priser på nettsiden sin, og ønsker at du fyller ut et kontaktskjema for å få en gratis prøveperiode med PowerOffice Go, samt et pristilbud.
Vangdal Regnskap har avdeling i Oslo og Bergen, og tilbyr samarbeid med regnskapsfører gjennom PowerOffice Go. De er godkjent partner og forhandler, og kan bidra med kompetanse og samarbeid med både bruk og implementering av systemet. Du må ta kontakt for å få et pristilbud.
Devold Consulting holder til i Bergen, og oppgir å ha kompetanse på en rekke ulike regnskapssystemer, inkludert PowerOffce Go. De tilbyr både support og rådgivning, men du må ta kontakt for å få et pristilbud.
Addero er partner og forhandler av PowerOffice Go, og kan tilby både fjernhjelp av faste supportavtaler til kundene sine. De har avdeling i Fredrikstad. Supportavtale for PowerOffice Go, koster rundt 2.500 kroner per måned, eller 1.200 kroner per time dersom det er timebasert.
Husk at siden PowerOffice Go er skybasert, er du ikke avhengig av å velge en regnskapsfører som befinner seg fysisk i nærheten. Du kan like gjerne velge en regnskapsfører som har kontor på andre siden av landet. Registrer gjerne behovene dine hos oss i Regnskapsmart, så hjelper vi deg med å finne aktuelle tilbydere!
Når det gjelder regnskapsføring, finnes det ikke én oppskrift som passer for alle, og ulike bedrifter kan ha svært ulike forventninger og behov. Det kan dermed lønne seg å bruke litt tid på å kartlegge og undersøke hvilke behov du faktisk har, og hva du trenger fra regnskapssystemet ditt. Bruk de ressursene som er tilgjengelige ved å melde deg på gratis prøveperioder for ulike programvarer, slik at du kan sjekke om de aktuelle systemene er noe for deg.
Når du prøver et nytt system kan du godt ha disse punktene i bakhodet:
Selv om de teknologiske løsningene blir stadig bedre, og det kanskje er lett å la seg bli litt revet med, er det heller ikke noe poeng å betale for en rekke funksjoner som du rett og slett ikke trenger. Når det er sagt, burde du heller ikke undervurdere hvor mye tid og penger du kan spare på automatiserte løsninger. Manuell regnskapsføring tar ofte lengre tid enn du tror, i tillegg til at det er lett å gjøre feil underveis. Med et regnskapssystem kan du effektivisere og automatisere flere tidkrevende oppgaver knyttet til regnskap.
Sammenlign priser fra ulike regnskapsbyrå på tjenestene du trenger
Gjør smarte regnskapsvalg