Ønsker du pristilbud på SuperOffice kan du klikke deg videre rett nedenfor, så setter vi deg i kontakt med et forsikringsselskap som møter dine behov. Det tar kun ett minutt å komme i gang og det er helt uforpliktende.
Lurer du på hva det koster å bruke SuperOffice? Vi forteller deg alt du trenger å vite om prisen på SuperOffice, samt gir deg en oversikt over kjente fordeler og ulemper med dette systemet, hva det kan hjelpe deg med, om det er verdt pengene, og mye mer! Vet du hva CRM står for, eller hvem slike systemer kan passe for? Og hva har dette egentlig med regnskap å gjøre? Les vår guide, så unngår du å betale for mye!
SuperOffice er et såkalt CRM-system, eller Customer Relationship Manager System. Som navnet antyder, handler dette om å håndtere kunderelasjoner, og hensikten med et slikt system vil være å samle alt av aktiviteter og kommunikasjon som foregår mellom bedriften og kundene på ett sted. Målet er å bygge bedre relasjoner med kundene, og å effektivisere interne oppgaver som kan knyttes til kundebehandling. Med et CRM-system vil det være lettere for deg å implementere en strategi for kundebehandling i bedriften, på tvers av avdelinger, tjenester og produkter.
Alle bedrifter har ulike behov, og det er sjelden slik at ett system vil passe for alle. Selv om SuperOffice har flere fleksible løsninger, er det ikke så veldig relevant for bedrifter som ikke har mer enn 10 ansatte.
Videre vil systemet passe for deg som:
I neste avsnitt skal vi se litt på hva du må regne med å betale for å bruke SuperOffice.
SuperOffice tilbyr flere ulike pakker, i tillegg til at du kan skreddersy egne løsninger ut ifra bedriftsspesifikke ønsker og behov.
SuperOffice Sales koster fra 500 kroner i måneden per bruker, og er tilpasset deg som jobber med salg. Her får du automatisert rutineoppgavene slik at selgerne kan fokusere på kunderelasjoner. Planlegging av oppgaver og aktiviteter bli lett når du har tilgang til alt av kunderelatert informasjon på samme sted.
SuperOffice Service koster fra 400 kroner i måneden per bruker, og er utviklet for deg som jobber med kundehenvendelser. Alle henvendelser blir samlet på samme sted. Ved hjelp av kategorisering og automatiserte svar, vil sakene bli håndtert raskere enn før.
SuperOffice Marketing koster fra 2.500 kroner per måned, og er utviklet for profesjonelle medarbeidere innenfor marketing. Du kan blant annet bygge store kampanjer, kjøre markedsundersøkelser og bygge segmenterte lister ut ifra ulike former for kundedata.
I tillegg selger SuperOffice også kombinerte planer det du får et 3-i-1 CRM-system, med både sales, service og marketing. På den måten kan du skreddersy en løsning som passer for din bedrift. Her må du imidlertid ta kontakt med SuperOffice for å få et pristilbud.
Hva angår betalingen kan du velge mellom ulike intervaller for fakturering, månedlig, hver tredje eller sjette måned, eller per år. Prisene som er oppgitt her, tar utgangspunkt i at du faktureres én gang i året.
SuperOffice arrangerer jevnlig nettbaserte kurs og webinarer for både nybegynnere og viderekommende, der du får opplæring i ulike funksjoner. Webinarene er som regel korte innføringer på under en time, der deltagelsen er gratis. Nettkursene er derimot litt mer omfattende, og varer som oftest rundt seks timer. Prisen for å delta på nettkurs er mellom 2.000 og 4.000 kroner for ett enkelt kurs.
SuperOffice tilbyr også klasseromsundervisning og privatundervisning dersom du ønsker dette, men her må du ta kontakt for å få et pristilbud.
SuperOffice har ikke de samme funksjonene som et regnskapsprogram eller økonomisystem, men det er flere regnskapssystemer som er integrert med SuperOffice. Her kommer vi til å redegjøre for flere av disse:
Tripletex har to integrasjoner som lar deg koble sammen SuperOffice Online med Tripletex. Den første er Tripletex Sync, som er en toveis synkronisering av grunndata. Den andre er Tripletex Quote, som er en add-on. Det vil si at du først må installere Tripletex Sync. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Tripletex.
Visma oppgir SuperOffice som sin foretrukne CRM-løsning, og har dermed flere ulike integrasjoner som binder ulike programmer i Visma sammen med SuperOffice CRM. Her kan vi for eksempel nevne Keyforce, som knytter sammen SuperOffice og Visma eAccounting. Les mer om hva dette koster i vår dedikerte prisguide om Visma.
PowerOffice Go og 24SevenOffice bruker Keyforce for direkte integrasjon med SuperOffice, slik at du alltid har oppdaterte kundedata. Besøk nettmagasinet vårt for å finne utdypende prisguider om både PowerOffice Go og 24SevenOffice.
Det vil være både fordeler og ulemper knyttet til et CRM-system som SuperOffice. Vi har tidligere beskrevet hva systemet kan hjelpe deg med, og hvor mye det koster. Nå skal vi si litt mer om noen av de fordelene og ulempene vi allerede såvidt har vært inne på:
Med SuperOffice CRM får du med en egen Customer Engagement Platform (CEP). Da vil du få verktøy som gjør deg i stand til å bygge selvbetjeningsløsninger for kundene dine, slik at dine tjenester kan være tilgjengelige til enhver tid.
SuperOffice er moderne teknologi, og benytter kunstig intelligens. Dette hjelper deg med å analysere kundedataene dine, slik at du kan kommunisere bedre og få mer effekt av de målrettede tiltakene du setter inn.
Det er et tilpasningsdyktig og brukervennlig system. Det vil si at du kan tilpasse systemet i henhold til hvordan din bedrift jobber og er utformet, og integrere SuperOffice med mange av de løsningene du allerede benytter deg av.
Det passer ikke så godt for de minste bedriftene. Det er anbefalt at selskapet har mer enn 10 ansatte før SuperOffice blir implementert. Bakgrunnen for dette er at det sannsynligvis ikke vil være kostnadseffektivt med så få ansatte.
Du må regne med å bruke penger på konsulenttjenester. CRM-systemer kan være forholdsvis kompliserte, og de fungerer bare etter hensikten dersom de støtter de faktiske prosessene på arbeidsplassen. Disse prosessene må kartlegges og analyseres, slik at systemet kan implementeres og brukes på en effektiv måte. Ofte vil dette kreve en ekstern konsulent.
SuperOffice er ikke et regnskapssystem, og har heller ingen rene regnskapsfunksjoner. Du vil dermed være avhengig av å bruke penger på et egnet regnskapsprogram, som fortrinnsvis også har integrasjon med SuperOffice. Hvis du vil lese mer, anbefaler vi våre dedikerte artikler om hva ulike regnskapsprogrammer og fakturaprogrammer koster.
Det finnes mange flere CRM-systemer på markedet, og spesielt det siste året har dette vært en bransje som har hatt stor vekst i det norske markedet. Her kommer vi til å redegjøre for noen av de andre store aktørene i denne bransjen:
Pipedrive er utviklet spesifikt for selgere, og har dermed sitt kjernefokus innen nettopp salg og salgskommunikasjon. Prisene de oppgir på nettsidene sine, er ikke i norske kroner, men i dollar, selv om nettsiden i seg selv er tilgjengelig på norsk, hvilket tyder på at de ikke har et spesielt sterkt fotfeste i Norge enda. Prisene ligger på mellom 10 og 100 dollar, som tilsvarer omtrent 50 - 800 kroner.
Salesforce er en av de største leverandørene av CRM-programvare på verdensbasis. Dette er leverandøren å vurdere dersom man har store og til dels kompliserte behov, på flere ulike nivåer av organisasjonen. Siden de har svært mange ulike løsninger, er det vanskelig å gi et generelt prisoverslag, men du finner både gratis prøveversjoner og gratis demonstrasjoner via deres samarbeidspartnere; for eksempel Amesto eller BDO.
Lime tilbyr et generelt CRM-system i tillegg til bransjespesifikke løsninger. Du kan også få et skreddersydd system som er fullstendig tilpasset dine behov, men da må du kontakte leverandøren for å få et tilbud om pris. Lime CRM koster fra rundt 500 kroner per måned, mens bransjeløsningene har en startpris på omtrent 600 kroner per måned.
SuperOffice er langt fra det eneste CRM-systemet der ute, og det er ikke nødvendigvis lett å finne det riktige systemet for akkurat din bedrift. Du må blant annet tenke over hvordan systemet kan implementeres, hvordan det kan tilpasses og skaleres etter hvert som bedriften vokser, hvor mye det koster, og ikke minst: hva som er bedriftens faktiske behov.
Her har vi samlet våre beste tips til deg som skal velge et CRM-system:
Skybasert eller lokalt? De fleste leverandører i dag går for en skybasert løsning, og dette vil som regel være en billigere og tryggere løsning for deg som forbruker. Bare husk at du må ha stabil tilgang til internett.
Tenk nøye over hvilke funksjoner du trenger. Mange har store planer i oppstarten og overvurderer hvor mange funksjoner de faktisk kommer til å trenge. Det siste du trenger i oppstarten, er imidlertid å betale for en drøss av funksjoner som ikke er i bruk.
Pass på at det kan integreres med de andre applikasjonene dine. Dette vil være veldig bransjeavhengig, men av viktige integrasjoner kan vi nevne ERP eller regnskapssystemer, HR-systemer, nettsiden eller nettbutikken til bedriften, betalingsløsninger du bruker og lignende systemer som er sentrale i den daglige driften.
Prøvekjør før du kjøper! Seriøse aktører vil nærmest uten unntak kunne tilby deg en prøveversjon eller en gratis prøveperiode, og ofte vil du også kunne få en demonstrasjon på forespørsel. På den måten får du et inntrykk av hvordan programmet virker, og bedre innsikt i hvordan det kan brukes effektivt i din bedrift.
Finn en leverandør som har erfaring med din bransje, og gjerne i ditt lokalområde. Dersom de har jobbet med lignende kunder tidligere, er det mer sannsynlig at de kan hjelpe deg med å finne en god løsning til din bedrift. At du har tilgang til support på norsk, vil også kunne være en stor fordel.
Undersøk tilgangen til opplæring av deg og andre ansatte, dersom medarbeiderne dine ikke kan bruke slike system fra før eller dere alle trenger en oppfriskning. Ofte vil det kreve mer enn bare et par instruksjonsvideoer på nett for å mestre slike programmer, og det kan for eksempel bli aktuelt med skreddersydd opplæring i kursformat, tilpasset hver avdeling eller de ulike rollene på arbeidsplassen.
Husk at brukervennlighet har mye å si. Det hjelper ikke at funksjonene i programmet er nyttige i teorien, dersom du ikke får en god brukeropplevelse. Kanskje du merker at det tar for mange klikk å utføre oppgaver som i utgangspunktet burde være enkle, eller du merker at systemet kan skape irritasjon blant medarbeiderne fordi det ikke er intuitivt. Dette kan få stor betydning for den daglige driften.
Husk GDPR! Det er helt avgjørende at CRM-systemet du bruker, har tatt høyde for GDPR, og dette bør helst være inkorporert som en egen funksjon. Her handler det rett og slett om hvordan dataene lagres og brukes i systemet, og hvor lett det er å slette konkrete kundedata på forespørsel fra kunden. Alle kunder setter pris på bedrifter som tar personvern på alvor!
Sammenlign priser fra ulike regnskapsbyrå på tjenestene du trenger
Gjør smarte regnskapsvalg