Ønsker du pristilbud på 24SevenOffice kan du klikke deg videre rett nedenfor, så setter vi deg i kontakt med et forsikringsselskap som møter dine behov. Det tar kun ett minutt å komme i gang og det er helt uforpliktende.
Lurer du på hva 24SevenOffice koster? Vi forteller deg alt du trenger å vite om prisen på 24SevenOffice sitt økonomisystem, inkludert hvilke pakker du kan velge mellom, hvilke fordeler du får med 24SevenOffice, om det finnes tilsvarende alternativer der ute, og mye mer. Lurer du på om 24SevenOffice kan være noe for deg? Les vår guide, så unngår du å betale for mye!
24SevenOffice er et nettbasert økonomisystem eller ERP-system, som står for enterprise resource planning. Systemet baserer seg på ulike moduler, integrasjoner og add-ons, som vil si at du som bruker kan sette sammen et økonomisystemet som er tilpasset din bedrift, og vokser i takt med virksomheten din.
Noen av de grunnleggende modulene du finner i 24SevenOffice:
Regnskapsprogrammet som håndterer alle former for inngående og utgående bilag, og som har integrasjon med de fleste norske banker.
Prosjekt og timer er en modul som samler flere funksjoner på samme sted, slik at du har full kontroll over alle fasene i prosjektene dine.
Fakturering vil forenkle og automatisere faktureringsrutinene dine, og du får både purring og inkassoløsning i samme system.
Lønnsmodulen automatiserer alle sentrale steg i lønnskjøringen, og forenkler prosessene for å minimere den manuelle innsatsen som kreves.
Disse modulene jobber også sammen. De vil si at du for eksempel kan importere timer fra timeføringsmodulen inn i lønnsmodulen, og fakturaer du oppretter i fakturamodulen, bokføres automatisk gjennom regnskapsmodulen.
24SevenOffice benytter seg av en prismodell der du kan velge mellom ulike pakker, og det er antall brukere som avgjør hvilken pakke du skal ha. Pakkene kan komplementeres med flere moduler og add-ons etter hvert som virksomhetens behov endres.
Kjernefunksjonene i 24SevenOffice inkluderer:
Dette er altså funksjoner som alle brukerne vil ha tilgang til, uavhengig av hvilken pakke det er snakk om.
Liten pakke er for inntil tre brukere, og koster omtrent 500 kroner i måneden.
Medium pakke er for inntil ni brukere, og koster omtrent 1.300 kroner i måneden.
Medium pluss er for inntil 15 brukere, og koster omtrent 2.300 kroner i måneden.
Dersom du har behov for et større system med over 15 brukere, vil du kunne få et skreddersydd tilbud fra 24SevenOffice tilpasset til bedriftsstørrelse.
Alle pakkene gir fri tilgang til alle kjernefunksjonene.
Mini er for én bruker, og koster omtrent 100 kroner i måneden.
Liten er for inntil tre brukere, og koster i underkant av 200 kroner i måneden.
Medium er for inntil ni brukere, og koster i omtrent 1.000 kroner i måneden.
Medium pluss er for inntil 15 brukere, og koster omtrent 2.000 kroner i måneden.
Stor er for deg som har vil gi tilgang til over 15 brukere, og her må du ta kontakt med 24SevenOffice for å få et pristilbud.
I tillegg vil forbruket ditt beregnes og faktureres per måned. Her er det i hovedsak snakk om inngående og utgående faktura i ulike formater, og prisen er på rundt 5 kroner per stykk.
Lønnsslipp koster rundt 30 kroner per stykk.
Dersom antallet årlige bilag ikke overstiger 250, vil det ikke tilkomme ekstra kostnader. 24SevenOffice opererer deretter med en prisstige som går fra 500 til 100.000 bilag, med priser som begynner på rundt 30 kroner i måneden og strekker seg til 1.000 kroner per måned. Dersom du har over 100.000 bilag i året, må du ta kontakt med 24SevenOffice for et prisoverslag.
Det finnes ingen fasit på hva som er det beste regnskapsprogrammet eller økonomisystemet, ofte går det rett og slett på smak og behag. 24SevenOffice er en favoritt i flere bransjer, men det er ikke det eneste alternativet som finnes, og vi anbefaler at du bruker litt tid til å undersøke hva som kan være det beste alternativet for deg.
Noen alternativer til 24SevenOffice:
Fiken er en forholdsvis rimelig tilbyder av regnskapsprogram, og brukes av flere små og mellomstore bedrifter. De opererer med fastpris, i tillegg til at du kan betale for en rekke ulike ekstratjenester, som for eksempel integrasjon med Altinn. Prisen er på rundt 2.000 kroner i året for enkeltpersonforetak, og litt over 2.500 kroner i året for deg som har AS. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Fiken.
Visma er en ledende leverandør av flere ulike programmer og tjenester innenfor regnskap og økonomistyring. I denne sammenhengen er det Visma eAccounting som vil være mest relevant, med en pris på mellom 100 og 300 kroner i måneden. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Visma.
Tripletex er et modulbasert økonomisystem, og tilbyr mange ulike funksjoner du kan velge mellom. Startprisen er på rundt 150 kroner per måned for den billigste pakken, og 500 kroner per måned dersom du vil ha den mest innholdsrike pakken med flest funksjoner. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om Tripletex.
PowerOfficeGo er også modulbasert. Her betaler du rundt 100 kroner i måneden per modul, i tillegg til at enkelte moduler vil ha en tilleggskostnad på omtrent 50 kroner per bruker, per måned. Les mer om hva det koster i prisguiden vår om PowerOffice Go.
Husk at det beste regnskapsprogrammet for deg er det regnskapsprogrammet som møter akkurat dine ønsker og behov. I neste seksjon skal vi se litt på hvilke fordeler og ulemper du burde være oppmerksom på med 24SevenOffice.
24SevenOffice er et godt og avansert økonomisystem, uten noen helt klare ulemper å påpeke. Det eneste som kan nevnes er at dette ikke nødvendigvis er systemet for deg som har en liten bedrift, uten planer om å oppgradere. Dersom du har svært få bilag i året, i tillegg til at du kanskje ikke har noen ansatte, så vil du rett og slett ikke har bruk for alle funksjonene du får. Da vil et mindre og litt billigere regnskapsprogram sannsynligvis være et bedre valg. Du kan lese mer i guiden vår om de ulike regnskapsprogrammene på markedet.
Det er imidlertid mange grunner til hvorfor 24SevenOffice kan være et godt valg for deg, og i neste avsnitt skal vi oppsummere de klareste fordelene med dette økonomisystemet.
Automatiserte prosesser gjør at bedriften din slipper å bruke tid og ressurser på manuelle oppgaver.
Systemet er fleksibelt. Når bedriften din vokser, slipper du å lure på om du burde oppgradere til et annet system, da du enkelt kan bygge på med flere moduler etter behov.
Skybasert lagring innebærer at du kan bruke systemet hvor og når som helst, og alt av dokumentasjon og informasjon er lagret trygt i skyen. Når systemet er helt nettbasert, trenger du heller ikke å installere noe programvare på enhetene dine, og alt kan gjøres papirløst.
Integrasjon med en rekke ulike systemer. Deriblant ulike systemer for markedsføring eller kassasystemer, i tillegg til en rekke hjelpemidler for drift av nettbutikk.
Prosjektmodulen gjør at du raskt får overblikk og kontroll over prosjektene dine, da du blant annet kan se timebruk, meldinger og oppgaver som skal gjøres. Du finner verktøy for ressursstyring, planlegging, gjennomføring, budsjett og timeføring.
Timeregistrering på flere ulike plattformer, deriblant mobil, nettbrett og PC. Både registrering og godkjenning av timer kan dermed unnagjøres mens du er på farten, og du får full oversikt over timebudsjett, overtid og fleksitid.
AI Assistant forenkler regnskapet ditt ved hjelp av kunstig intelligens, og kan automatisere blant annet bilagsmottak og bokføring, holde regnskapet oppdatert i sanntid, og holde oversikt over alle innkjøp. Dette er for ordens skyld en såkalt add-on, som vil si at den ikke er en av kjernefunksjonen i systemet.
Det er lett å samarbeide med en regnskapsfører, da systemet er nettbasert slik at flere får tilgang til de samme dataene samtidig. Du kan velge å få hjelp av regnskapsfører fortløpende, eller kun på slutten av regnskapsåret. Les mer om hva en regnskapsfører kan hjelpe deg med i guiden vår. Vi har også en utførlig prisguide til deg som vil vite mer om hva det koster å bruke regnskapsfører.
Du kan til tider oppleve forholdsvis store prisforskjeller mellom ulike programmer, og som regel koker det ned til hvilke funksjoner du kan få tilgang til, og hvor omfattende system det er snakk om.
Fakturaprogram: Dette vil være det billigste alternativet, her finnes det også nettbaserte gratisversjoner tilgjengelig. Dette vil som regel være veldig grunnleggende programmer som bare lar deg opprette og laste ned fakturaer, samtidig som de hjelper deg med å følge formkravene. Sjekk guiden vår til fakturaprogrammer dersom du vil lese mer om de ulike variantene på markedet. Debet Faktura, Conta, og SendRegning er gode eksempler på fakturaprogrammer på markedet, og enkelte av dem kan også oppgraderes til regnskapsprogram.
Regnskapsprogram: Et regnskapsprogram vil være mer omfattende enn et fakturaprogram, og fakturering vil som regel være en innebygget funksjon. Dette vil være mer kostbart både i utvikling og daglig drift, så det er svært sjeldent at du finner et fullverdig regnskapsprogram som er gratis tilgjengelig. Dette kan du lese mer om i guiden vår til gratis regnskapsprogrammer. I tillegg har vi en generell guide til regnskapsprogrammer som også er verdt en gjennomlesning. Fiken, Conta og Visma eAccounting er eksempler på regnskapsprogrammer som er mye brukt.
Økonomisystemene: Økonomisystem, regnskapssystem og regnskapsprogram brukes ofte om hverandre, men skillet mellom program og system kan være litt nyttig. Det som oftest omtales som økonomisystem eller regnskapssystem, vil som regel være de dyrere variantene, og de som har flest tilgjengelige funksjoner. Disse kan enten være bygd inn i programmet, eller kunne kjøpes som moduler. Ofte vil disse programmene også ha spesialtilpasninger for ulike bransjer og forretningsmodeller. Du kan lese mer om de ulike variantene i guiden vår til regnskapssystemer. 24SevenOffice omtales som et regnskapssystem. Det samme gjelder PowerOffice Go og Tripletex.
Prisforskjellene kan være forholdsvis store, spesielt mellom de små fakturaprogrammene og de større økonomisystemene. Husk at det ikke nødvendigvis er slik at det største og dyreste systemet er det beste for din virksomhet. Dersom du er usikker på hva du burde velge, anbefaler vi at du registrerer behovene dine hos oss i Regnskapsmart, slik at vi kan hjelpe deg med å finne en egnet aktør. På sidene våre finner du også flere prisguider som tar for seg ulike leverandører av regnskapsprogrammer, og vi sammenligner både priser og tilbud slik at du kan ta en mer informert avgjørelse.
For å finne ut om dette er et økonomisystem du ønsker å investere i, bør du først registrere deg for en gratis og uforpliktende prøveperiode. Da kan du også med fordel be om en gratis demonstrasjon av programmet, slik at du får se hvordan de ulike funksjonene og modulene fungerer.
Det finnes også en rekke nettbaserte guider og artikler som gjør det enkelt å komme i gang, der du kan få detaljerte forklaringer på hvordan du for eksempel går frem når du skal fakturere en ny kunde.
24SevenOffice har svært mange integrasjoner, og dermed vil det fungere veldig bra for virksomheter som bruker flere ulike systemer i driften sin. Det kan for eksempel være kasse, netthandel eller oppdragshåndtering. De har også gjort spesialtilpasninger for regnskapsbyråer, med egne pakkeløsninger som møter de kravene og behovene som denne bransjen har.
Som vi har sett, er dette et allsidig og fleksibelt økonomisystem, og kan dermed passe for både små, mellomstore og store bedrifter. For store bedrifter finner du flere tilpasninger som tar utgangspunkt i ulike bransjer, slik at du kan gjøre ytterligere tilpasninger basert på dine behov.
Siden ingen bedrifter er helt like, vil det også være ulike krav til hva regnskapssystemet burde inneholde, og det finnes ikke ett system som er perfekt for alle bedrifter. Bruk derfor litt tid på å sette deg inn i, og teste, ulike systemer. De fleste kan tilby deg en gratis prøveperiode slik at du kan teste programvaren i ro og mak!
Sammenlign priser fra ulike regnskapsbyrå på tjenestene du trenger
Gjør smarte regnskapsvalg